آموزش نگه داری

آموزش ادرار به خرگوش ها

• می‌توان به یک خرگوش آموزش داد که در ظرف مخصوص یا litter box ادرار کند. البته این کار چندان ساده نمی‌باشد و شما باید این آموزش را در چندین مرحله و با صبوری انجام دهید. از یک منطقه کوچک شروع کنید. مدام او را زیر نظر بگیرید تا ببینید که خرگوش می‌خواهد در کدام گوشه ادرار کند، کافیست روزنامه آغشته به ادرار را در محلی که می‌خواهید قرار دهید و پس از مدتی که عادت کرد ظرف مخصوص را در همان محل قرار دهید. بعضی از خرگوش‌ها در شروع یادگیری به چند ظرف نیاز دارند.

• جهت نگهداری خرگوش در منزل می‌بایست فضای مورد نیاز آن را فراهم کنید. مطمئن باشید در مناطقی که خرگوش شما بازی و فعالیت می‌کند محل امنی هم برای او و هم برای وسایل منزل باشد. همانطور که می‌دانید اکثر خرگوش‌ها جوندگان حیرت آوری هستند. آنها سیم‌های برق، فرش، و اشیاء دیگر را که به طور معمول در هر خانه یافت می‌شوند را می‌جوند.

به همین منظور بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خرگوش خود را در خارج از منزل نگه‌داری کنند که ممکن است خطرات زیادی از جمله سرما‌زدگی، حمله حیوانات دیگر به آنها‌، تابش مستقیم نور خورشید و گرمازدگی، خرگوش را تهدید کند. البته خرگوشی که داخل خانه زندگی می‌کند امنیت بیشتری داشته،  سالمتر و شادترخواهد بود. همچنین طول عمر بیشتری به نسبت خرگوشی که در محیط خارج از منزل زندگی می‌کند (به شرطی که تمام نکات لازم را رعایت کنید)، خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *